Reklamuotis nori visi, kas gamina produktus ar teikia konkrečias paslaugas. Na, gal ne visai visi, bet tikrai didelė dalis prekiautojų. Dažnai diskutuojama – kokią reklamą pasirinkti: lauko reklamą, reklamą vidinėse patalpose ar tiesiog reklamą internete? Pasirinkimas priklauso ne tik nuo to, ką reklamuojate, bet ir kam reklamuojate. Plačiausiai auditorija yra skirta lauko reklama. Lauke dažniausiai nesiorientuojama į tikslinę auditoriją (tikrai būna nemažai išimčių), bet norima pasiekti kuo didesnį žmonių skaičių. Atkreipkite dėmesį – lauko reklama naudojiesi tie, kas siūlo plataus vartojimo prekes – buitinę techniką, kompiuterinę techniką, namų apyvokos prekes. Dažniausiai reklamuojamos net ne konkrečios prekės, o akcijos, nuolaidos, pasiūlymai įvairiose parduotuvėse.
Vidaus reklama kiek skiriasi nuo lauko reklamos. Vidaus reklamą galima matyti viešbučiuose, prekybos centruose, parduotuvėse. Dažniau tokia reklama yra orientuota į tikslinę auditoriją, kuri lankosi minėtose patalpose. Pavyzdžiui, statybinių prekių parduotuvės reklamuojami įrankiai, atskirų gamintojų produkcija. Tokia reklama vidinėse patalpose greičiausiai bus pigesnė ir efektyvesnė nei lauko reklama.
Ar reklama internete – efektyvesnė?
Reklama internete yra labai populiari šiais laikais. Dažniausiai konkreti reklama rodoma tiems žmonėms, kurie domisi konkrečiais dalykais. Juk pastebėjote – jei ieškote buitinės technikos internetinėse parduotuvėse, netrukus jau matysite tokios technikos reklamas kone visose svetainėse, kuriose lankysitės. Argi toks reklamavimo būdas nėra efektyvus? Vis dėlto, kodėl tada reikėtų rinktis reklamą lauke ir kuo ji yra pranašesnė?
Dar ne visa reklama persikėlė į internetą – lauko reklama yra matoma daugybei žmonių. Pakabinkite didžiulį plakatą miesto centre ir tikrai sulauksite dėmesio. Neabejotinai pritrauksite daugiau žmonių nei su reklama internete. Tiesa ta, kad ne bet kokia reklama tinkama būti lauke, o ne internete.
Lauko reklamos nevertėtų rinktis, prekiaujant labai siauros nišos produktais – tokia reklama daugiau sėkmės susirinks rodoma internete. Visgi, jei reklamuojate plataus vartojimo prekes arba prabangias prekes – lauko reklama gali ne tik pritraukti klientų (kartais vienas klientas gali atpirkti kone visą reklamos kainą), bet ir gerinti savo firmos įvaizdį, pranešti apie naujienas savo prekybos tinkluose. Be to, lauko reklaminiai plotai dažnai naudojami socialinei reklamai, skirtai didžiajai visuomenės daliai.
Kokią reklamą pasirinksite – internete ar lauko reklamą, priklauso tik nuo jūsų. Svarbiausia žinoti, ką tiksliai reklamuojate ir kam tai siūlote. Nuo to priklausys, kuris reklamos būdas bus efektyvesnis, labiau finansiškai apsimokės ir pritrauks daugiau klientų.